Passwort-Datenbank
Sehr geehrte Damen und Herren
Ich habe auf iPhone 4.c (OS 7.2) Ihre App MASTERPASSWORT schon vor 2 Monaten installiert und zahlreiche Passwörter generiert. Heute Morgen beim Öffnen Ihrer App verlangte die App von mir, ich müsse ein Masterpasswort generieren, so als gäbe es noch gar keinen User. Mein iPhone funktioniert ganz normal. Die App findet offenbar den bereits vorhandenen User nicht mehr. Was muss ich tun? Für eine rasche Antwort bin ich Ihnen sehr dankbar. Mit freundlichen Grüssen. M. Borrelli
Comments are currently closed for this discussion. You can start a new one.
Keyboard shortcuts
Generic
? | Show this help |
---|---|
ESC | Blurs the current field |
Comment Form
r | Focus the comment reply box |
---|---|
^ + ↩ | Submit the comment |
You can use Command ⌘
instead of Control ^
on Mac
Support Staff 1 Posted by Maarten Billemo... on 24 Oct, 2014 02:01 PM
Hello M. Borelli,
First of all, my apologies for not replying to your query in German, I'm afraid I don't master the language.
Can you share with me what version of the app you're running? Make sure you're running the latest version from the store. You can also find the version number in Settings -> M. Password.
That said, the recent update of Master Password unfortunately contained a serious bug that caused some people to lose their user. In response, I temporarily removed the application from the store to prevent others from getting affected. A new version has since been uploaded, but those who were initially affected needed to have their broken data store recreated again. It turns out you were affected; you deserve my most sincere apologies.
On to what matters most: how do you recover? Thankfully, disaster situations are exactly what Master Password was intended to protect you against. We cannot resurrect your list of sites, but we can resurrect your passwords. Just recreate your user using the exact same name as before, the same master password and add your sites back to it with the same site names you used prior. Master Password will then give you your old passwords back for those sites. There should be no need to reset all your passwords.
Again, my sincere apologies for the trouble this has caused you.
Maarten.
Maarten Billemont closed this discussion on 24 Oct, 2014 02:01 PM.
Borrelli Michele re-opened this discussion on 25 Oct, 2014 02:47 PM
2 Posted by Borrelli Michel... on 25 Oct, 2014 02:47 PM
Sehr geehrter Herr Billemont
Vielen Dank für Ihre sehr geschätzte und ausführliche Antwort, die ich
sehr gut verstanden habe, wenngleich ich sehr schlecht Englisch spreche.
Die von mir verwendete Version Ihrer App trägt folgende Nummer:
2.1.88
Allerdings hat mein iPhone gestern automatisch ein Update installiert,
so dass ich nicht weiss, ob beim Verlust des Users diese oder die
vorgängige Version installiert war.
Ich verwende folgende iOS-Version:
8.1
Ich verwende folgende Hardware:
iPhone 4c
Nachdem ich einen neuen User und ein neues Passwort mit den identisch
gleichen Daten angelegt hatte generierte Ihre App exakt die gleichen
Passwörter, nachdem ich die gleichen URL-Adressen eingegeben hatte.
Ihre App ist genial! Ungewollt konnte ich mich persönlich davon überzeugen.
Ich danke Ihnen sehr für die tolle App und für Ihre Unterstützung und
wünsche Ihnen bei dieser Gelegenheit einen schönen Sonntag.
Mit freundlichen Grüssen
M. Borrelli
-------- Original-Nachricht --------
Betreff: Re: Passwort-Datenbank [Problems Maarten Billemont63]
Von: Maarten Billemont
<[email blocked]>
An: [email blocked]
Datum: 24.10.2014 16:01
Support Staff 3 Posted by Maarten Billemo... on 25 Oct, 2014 02:57 PM
Dear M. Borelli,
Thank you for your detailed response and kind words. I'm glad this unfortunate event has at least been able to show you the algorithm in its full intention.
Again, my apologies for this inconvenience, as you most deserve them. Let me know if you have any other questions, thoughts or ideas as well, any time.
Mit freundlichen Grüßen,
Maarten.
Maarten Billemont closed this discussion on 25 Oct, 2014 02:57 PM.